Bölüm
İktisat Fakültesi 1936 yılında kurulmuş olup, Türkiye'nin ilk kurulan Fakültelerinden biridir. İktisat Fakültesi bünyesinde yedi farklı bölüm yer almaktadır. İşletme Bölümü bu bölümlerden birisidir. Hiç şüphesiz üniversite ve bölüm tercihi geleceğinizi şekillendirecek en önemli kararlardan biridir. Bu önemli kararı üniversitemiz ve bölümümüzden yana kullandığınız için sizlere teşekkür ediyorum.
Genel Amacı:
İşletme bölümünün genel amacı; akademiye ve iş dünyasına saygın bilim adamı ve yöneticiler eğitmek ve yetiştirmektir.
İş Olanakları: İşletme Bölümünden mezun olan öğrencilerimiz nerelerde iş bulabilir?
İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi hem eğitim kalitesine hem de kurumsal kültüre sahip olmasından dolayı, mezun olan öğrencilerimiz hem kamuda hem de özel sektörde birinci sırada tercih edilmektedir. Ayrıca, mezun olan öğrencilerimiz akademik alanda ilk sıralarda tercih edilmektedir.
Anabilim Dalları:
İşletme Bölümümüzde, Finans Ana Bilim Dalı, Muhasebe Ana Bilim Dalı, Pazarlama Ana Bilim Dalı, Sayısal Yöntemler Ana Bilim Dalı, Üretim Yönetimi Ana Bilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Ana Bilim Dalı olmak üzere altı anabilim dalı yer almaktadır.
Çalışan Öğretim Eleman Sayısı:
Bölümümüzde 9 Profesör, 8 Doçent, 6 Dr. Öğretim Üyesi, 2 Dr. Öğretim Görevlisi ve 8 Araştırma Görevlisi çalışmaktadır.
Yüksek Lisans ve Doktora Programları:
Bölümümüz kurulduğundan beri, işletmecilik alanında değişik sektörlere yönelik yüksek lisans ve doktora programları yürütmektedir.
Bu programlar: İşletme Doktora, İşlrtme Yüksek lisans, Para ve Sermaye Piyasaları Yüksek Lisans, İşletme İkinci Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans, Sermaye Piyasaları Tezsiz Yüksek Lisans, Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans, Muhasebe Ve Denetim Tezsiz Yüksek Lisans'tır.
Ayrıca bölümümüzde İşletme Yönetimi ve Muhasebe Araştırma Merkezi yer almaktadır. Bölümümüzde aynı zamanda birçok bilimsel çalışma ve projeler yürütülmektedir.
Sevgili Öğrenciler,
İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Türkiye Cumhuriyeti'nin en eski ve ilk kurulan fakültelerinden biridir. İktisat Fakültesi bünyesinde sekiz farklı bölüm yer almaktadır. İşletme Bölümü de bu bölümler arasında yer almaktadır. Hiç şüphesiz üniversite ve bölüm tercihi geleceğinizi şekillendirecek en önemli kararlardan biridir. Bu önemli kararı üniversitemiz ve bölümümüzden yana kullandığınız için sizlere teşekkür ediyorum.
Fakültemiz yaklaşık seksen iki yıldır eğitim ve öğretime katkı sunmaktadır. İşletme Bölümü bu anlamda köklü bir kültüre sahiptir. İşletme bölümünün genel amacı; akademiye ve iş dünyasına saygın bilim adamı ve yöneticiler yetiştirmektir.
İşletme Bölümümüz; iş dünyasına ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara sayısı on binler ile ifade edilebilecek mezunlar yetiştirmiştir. Türk toplumuna ve ekonomimize önemli katkılarda bulunan bölümümüz mezunları ile gurur duymaktayız.
İşletme Bölümümüz sürekli gelişiyor. Bölümümüz geçtiğimiz onlarca yılda, işletme sektöründeki yönetici ve çalışanlara yönelik, geleneksel işletme lisans programının yanı sıra, İşletme Yüksek lisans, Para ve Sermaye Piyasaları Yüksek Lisans, İşletme Doktora, İşletme İkinci Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans, Sermaye Piyasaları Tezsiz Yüksek Lisans, Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi Tezsiz ve Muhasebe Ve Denetim Tezsiz Yüksek Lisans Programları'ndan entelektüel sermaye birikimi yüksek olan çok sayıda mezunlar yetiştirdi ve yetiştirmeye devam ediyor.
Küresel rekabetin yaşandığı dünyada, gelişmişlik endeksinin üst sıralarında olup rekabette başarılı olmak için hiç şüphesiz farklı uzmanlık alanlarına sahip olan yönetici ve çalışanlara ihtiyaç bulunmaktadır. Gelişmişlik endeksi sınırları içerisinde kalabilmek, ancak ve ancak her alanda yetişmiş insan gücü ile sürdürülebilir. Sürekli gelişimi sürdürebilme; alanında uzmanlaşmış ulusal ve uluslararası eğitim ve öğretim programları, doğal kaynak ve çevre bilinci yönetimine sahip insanların yetiştirilmesi ile mümkün olacaktır. Bölümümüzdeki program çeşitliliği, yönetim disiplinleri açısından düşünülürse ulusal ve uluslararası bilginin temel alındığı farklı uzmanlık alanlarını yansıtmaktadır. İstanbul Üniversitesi, özellikle araştırma konusundaki vurgusu ile bölgedeki üniversitelerden farklıdır.
İstanbul Üniversitesi, İktisat Fakültesi İşletme Bölümü'nde lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin yanı sıra birçok yabancı öğrenci de öğrenim görmektedir. Ayrıca, bölüm öğretim üyeleri, bölümümüzün ve İktisat Fakültesi'nin çeşitli bölümlerinde ders vermenin dışında araştırma merkezlerinde ve değişik projelerde de verimli bir şekilde araştırma yapmaktadır.
İşletme Bölümü; akademik personel, bölüm öğrencileri ve idari personel ekseninde ilişkileri karakterize eden olumlu bir atmosfer sürdürmektedir. Kurulduğu günden bu yana İktisat Fakültesi'nin gelenekleri uzun süredir devam etmektedir. Kendine has ekip çalışması yapan, sürekli gelişimi amaç edinmiş, olağanüstü gayret gösteren öğrencilerimiz, akademik personelimiz ve idari personelimizle gurur duyuyoruz.
Öğrencilerimize verebileceğim temel tavsiyem şu olacaktır: "Üniversitede öğreniminiz süresi içerisinde kendinizi ve derslerinizi dar bir alana odaklamayın. Eğitim ve öğretim programlarının size sunduğu esnek yapıdan faydalanarak disiplinler arası bir prensip ile akademik programınızı planlayın; değişik alanlardaki yetkinliğinizi artırmaya çalışın, iyi düzeyde yabancı dil öğrenin, alanınızla ilgili bilgisayar programlarını iyi kullanmayı öğrenin ve sosyal ilişkilerinizi geliştirerek çok sayıda meslek içi ve meslek dışı insanlar ile tanışın. Son olarak da, akademik danışmanlarınızı yakından tanıyın."
Bölümdeki herkes adına siz değerli öğrencileri ve akademisyenleri araştırma, yaratıcı çalışma ve deneyim kazanmaya İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi İşletme Bölümü'ne davet ediyoruz. Akademik ve idari personelimizin kapıları her zaman sizlere açık olup, ailenizden katılmak isteyen herkesi ağırlamaya devam edeceğiz. Hayatta hep yenilseniz de yenilgiye yenilmemeniz dileği ile başarılı bir hayat dilerim.
Misyonumuz
"Eleştirel düşünme, etkili iletişim ve stratejik karar verme becerileri yoluyla küresel pazarda olumlu değişimi yönlendirmeye kendini adamış, bilgili, etik ve yenilikçi iş liderleri yetiştirmektir."
Bu misyon beyanı aşağıdaki kilit noktaları vurgulamaktadır:
Bilgili: Öğrencilerin, temel iş ilkelerinin yanı sıra kendi alanlarındaki en son trendler ve gelişmeler hakkında derin bir anlayış kazanmaları beklenir.
Etik: Öğrenciler, güçlü bir etik ve sosyal sorumluluk duygusu geliştirmeye ve bu değerleri karar verme süreçlerine uygulamaya teşvik edilir.
Yenilikçi: Öğrenciler, yaratıcı düşünmeye ve işletmelerin hızla değişen küresel pazarda başarılı olmasına yardımcı olabilecek yeni fikirler, ürünler ve hizmetler geliştirmeye davet edilir.
Pozitif değişim: Öğrencilerden kendi toplumlarında ve genel olarak dünyada pozitif değişim yaratmak için bilgi ve becerilerini kullanmaları beklenir.
Eleştirel düşünme, etkili iletişim ve stratejik karar verme: Bunlar, iş dünyasında başarı için gerekli becerilerdir ve öğrenciler, akademik kariyerleri boyunca bu becerileri geliştirmeye teşvik edilir.
Vizyonumuz
İş dünyasında etkili ve etik liderler olmak için, İşletme Bölümü öğrencileri, finansal analiz, pazarlama stratejisi, operasyon yönetimi ve örgütsel davranış dahil olmak üzere temel işletme kavramları ve uygulamaları hakkında derin bir anlayış geliştirecekler. Güçlü eleştirel düşünme geliştirecekler, problem çözme ve iletişim becerileri ve stajlar, vaka çalışmaları ve gerçek dünya projeleri yoluyla uygulamalı deneyim kazanacaklar. Çalışmaları sayesinde öğrenciler, karmaşık iş ortamlarında gezinmeye, değişen pazar koşullarına uyum sağlamaya ve sürüş yapmaya hazırlanacak. Sonuç olarak, İşletme Bölümü mezunları, yüksek etik standartları korurken paydaşları için değer yaratan girişimciler, yöneticiler ve iş liderleri olarak başarılı olmak için iyi donanımlı olacaklar.
Amaçlar:
1. Bilimsel yayınların nitelik ve niceliğini arttırmak.
2. Bilimsel araştırmalarda sanayiyle olan işbirliğini arttırmak.
3. Ders içeriklerinde bilgi kaynağı olarak bilimsel makalelere daha fazla yer vermek.
4. Uluslararası işbirliklerini arttırmak.
Hedefler:
1. Üçüncü ve dördüncü sınıflardan not ortalaması 3,50’nin üzerinde olan öğrencilerle her yıl en az bir proje başvurusu yapmak.
2. 2025 yılına kadar her yıl en az 2 yabancı üniversiteyle daha Erasmus anlaşması yapmak.
3. 2025 yılına kadar yayın ortalamasını en az %20 arttırmak.
Bilgi:
1. Yönetim, üretim, pazarlama, finans ve muhasebe alanlarında mesleki uzmanlık düzeyinde teorik bilgiye sahip olmak.
2. Alanın temel ve güncel teorik kaynaklarını tanımak.
Beceri:
1. Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden sonuç ilişkileri ile değerlendirebilme; hangi bilgiye nerede ve ne zaman ihtiyaç duyulacağına karar verebilme.
2. Türk dilini etkin kullanabilme becerisi; çalışma hayatında ihtiyaç duyulan ve alandaki temel kaynakları takibe yeterli bir yabancı dil bilgisine sahip olma.
Yetkinlik:
1. Ekonomik ve toplumsal olgu, olay ve gelişmeleri analitik bakış açısıyla değerlendirmek.
2. Mesleki ve sosyal yaşamında; etik değerler, toplumsal ilkeler ve evrensel normları gözeterek hareket etmek.
3. Hayat boyu öğrenme prensibini içselleştirmek; mesleki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenilemek.
Program Yeterlikleri
1. Sosyal bilimlerde temel kavramları kavrayabilme, kavramlar arası ilişkilere detaylarıyla hâkim olabilme.
2. İktisadi ve sosyal olgularla alanındaki kuramları bağdaştırabilme; insanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyişini takip edebilme.
3. Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden sonuç ilişkileri ile değerlendirebilme; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını takdir edebilme.
4. Temel iktisat modellerini analitik olarak kavrama ve ifade etme; modellerin ana hatlarından ayrıntılarına doğru izdüşümü çıkarabilme.
5. Kantitatif yöntemlere, mantıksal akıl yürütme süreçlerine ve modelleme tekniklerine vakıf olabilme.
6. İktisadi ve sosyal çevreye dair bilgileri edinme, işlevlerini ve faydalarını ayırt edecek donanıma sahip olma.
7. Türk dilini etkin kullanabilme becerisi; araştırma yapmada en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.
8. Hayatın tamamının bir öğrenme süreci olduğunu içselleştirme yeteneği; bilimsel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9. Mesleki ve etik sorumluluk bilincini taşımak suretiyle, etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni; kendine güven ve girişim gücü sahibi olma; takım çalışması içinde dayanışmayı ön plana alma.
İçerik hazırlanmaktadır.
Öğretim Üyesi |
Göreve Başlama Yılı |
Emeklilik Yılı |
Yrd. Doç. Dr. Yavuz ILGAZ | 1984 | 2018 |
Doç. Dr. Macide ŞOĞUR |
1979 |
2017 |
Prof. Dr. Dursun ARIKBOĞA |
1982 | 2016 |
Prof. Dr. Hülya TALU |
1973 |
2015 |
Prof. Dr. Esin ERGİN |
1969 |
2012 |
Prof. Dr. Mustafa ÇANAKÇIOĞLU |
1988 |
2011 |
Yrd. Doç. Dr. Selin KORKMAZ |
1988 |
2011 |
Prof. Dr. Bilgütay AKŞİT |
1979 |
2007 |
Prof. Dr. İsmet MUCUK |
1974 |
2006 |
Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ |
1991 |
2000 |
Prof. Dr. Ahmet KIZIL |
1972 |
1999 |
Prof. Dr. Ali Bülent PAMUKÇU |
1971 |
1999 |
Prof. Dr. Esat ÇAM |
1960 |
1996 |
Doç. Dr. Mehmet SÜMER |
1972 |
1994 |
Prof. Dr. Orhan DİKMEN | 1939 | 1969 |
Ord. Prof. Dr. Alfred ISAAC | 1937 | 1951 |
Finans A.B.D
Finansal piyasalarda meydana gelen gelişmelerin ekonomi üzerindeki etkilerinin giderek arttığı günümüz koşullarında finans alanındaki eğitiminin önemi finansal piyasalardaki gelişmelerle ilgili bilimsel araştırmalara olan ihtiyaç da buna paralel olarak artmaktadır. Makro ve mikroekonomik kararlarının verilmesinde finans biliminin ortaya koyduğu yöntemlerin kullanılması hem bireylerin faydalarının artmasına hem de işletmelerin gelişerek ülke ekonomisinin kalkınmasına katkıda bulunacaktır. Bu nedenle finans alanındaki akademik bilginin bilimsel araştırmalar yoluyla artırılması ve mevcut bilgi birikiminin öğrencilere aktarılması anabilim dalımızın öncelikli amaçları arasında yer almaktadır. Finans alanında nitelikli insan gücü yetiştirme konusunda işletme bölümü ve iktisat fakültesinin diğer bölümlerindeki lisans müfredatlarında yer alan finansal analiz, finansal yönetim ve diğer finans branşı derslerle birlikte yüksek lisans ve doktora programlarındaki finans derslerinin yürütülmesi anabilim dalımızın başlıca faaliyetleri arasında yer almaktadır. Anabilim dalımız, eğitim öğretim faaliyetlerinin yanında bilimsel proje ve akademik yayınların üretilmesi yolu ile de topluma fayda sağlama amacını gerçekleştirmektedir. Böylelikle finans bilim dalı ile ilgili bilgi birikiminin iş hayatında ve akademide görev alacak geleceğin ekonomistlerine, işletmecilerine ve finans uzmanlarına aktarımının gerçekleştirilebilmesi amaçlanmaktadır.
2 Profesör, 3 doçent, 2 Dr. Öğretim Üyesi ve 1 Araştırma Görevlisi ile faaliyetlerini yürüten anabilim dalımızın öğretim üyelerinin fakültemizde yer alan çeşitli bölümlerdeki lisans programlarında vermekte olduğu dersler şunlardır:
■ Davranışsal Finans
■ Financial Management
■ Finansal Yönetim
■ Finansal Analiz
■ Finansal Tablolar Analizi
■ Finansal Kurumlarda Mali Analiz
■ Finansal Modelleme Uygulamaları
■ Interest-free Financial System
■ Sermaye Piyasası ve Portföy Yönetimi
■ Şirket Değerlemesi
■ Uluslararası Finans
Anabilim Dalımız Öğretim Üyelerimizin lisansüstü (Yükseklisans ve Doktora) programlarda vermekte olduğu dersler ise şunlardır:
■ Değerleme Yöntemleri ve Uygulamaları
■ Finansal Yönetim
■ Finans Teorisi
■ Finansal Analiz
■ Finansal Ekonometri
■ Finansal Kurumlarda Risk Yönetimi
■ Finansal Piyasalar ve Kurumlar
■ Finans Teorisine Alternatif Yaklaşımlar
■ Faizsiz Finans ve Katılım Bankacılığı
■ Finansal Yönetim ve Mali Analiz
■ Finansal Piyasalar ve Kurumlar
■ Finansal Tablolar Analizi
■ Gayrimenkul Finansmanı
■ İşletme Finansı
■ İslami Finansta Risk Yönetimi
■ Karşılaştırmalı Finans
■ Mali Analiz
■ Risk Yönetimi
■ Sermaye Piyasası Teorileri
■ Temel Finans Matematiği ve Değerleme Yöntemleri
■ Vadeli İşlemler
■ Yatırımcı Psikolojisi ve Davranışsal Finans
■ Yatırım Teorisi
Muhasebe A.B.D
Muhasebe Anabilim Dalımız İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi İşletme bölümü altında oluşturulmuştur. İşletme eğitimi alan öğrencilerimize iş dünyasındaki mevcut ve gelecek trendleri okuma, anlama ve analiz yapıp çözüm üretebilme yetenekleri kazandırmak ana hedefimizdir. Analiz eden ve çözüm üretebilen nesiller üzerinde gelecek şekillenecektir.
Bu hedeflere ulaşmak için muhasebe donanımına sahip olmak kilit öneme sahiptir. Çünkü iş dünyasını anlamak ve analiz etmek için finansal tabloların hazırlanması ve analiz sürecini bilmek ve yapabilmek gerekir. Anablim dalımızdaki muhasebe dersleri ve içeriği çizilen bu çerçeveye uygun olarak oluşturulmuş ve yürütülmektedir.
Başta işletme bölümü olmak üzere diğer bölümler, Hukuk Fakültesi ve Sosyal Bilimler Enstitüsünün muhasebe alanına giren dersleri yürütmektedir. İşletme bölümünde 12 adet ders, İktisat Fakültesinin diğer bölümlerinde 14 adet ders ve Sosyal Bilimler Enstitüsünde ise yüksek lisans ve doktora düzeyinde toplam 18 adet ders anabilm dalımız tarafından verilmeketdir. Bunun yanında muhasebe alınında bilimsel çalışmalar yapmaktadır.
Muhasebe anabilim dalı yukarıdaki eğitim öğretim ve bilimsel araştırma hizmetlerini 4 adet öğretim üyesi ve 1 adet araştırma görevlisi kadrosu ile yürütmektedir. Anabiim dalımızda 2 profesör, 1 doçent, 1 Dr. Öğretim Üyesi ve 1 Araştırma Görevlisi istihdam edilmektedir. Kadromuz gün geçtikçe büyümekte ve güçlenmektedir.
Pazarlama A.B.D.
Teknolojinin gelişimine paralel olarak tüketici davranışları da değişmekte ve işletmeler tüketicilerin ihtiyaçları doğrultusunda güncel pazarlama yaklaşımları ve rekabetçi iş modelleri geliştirmektedir. Müşterilerin tercihlerini anlamak, hedef pazarlarda talepleri karşılamak ve rakiplerden ayrışmak için pazarlama stratejileri geliştirmek, işletmelerin rekabet edebilirliklerini artırır. Günümüz koşullarında işletmeler sürdürülebilir bir kârlılık ve büyüme sağlayabilmeleri için pazarlama dünyasındaki gelişmeleri yakından takip etmeleri gerekmektedir. Pazarlama dünyası hızlı bir değişim ve gelişim gösterdiğinden dolayı pazarlama bilim dalı kapsamındaki akademik bilginin geliştirilmesi, bu konuda araştırmaların yapılması ve teorik bilgi birikiminin öğrencilere ve genç akademisyenlere aktarılmasını anabilim dalımızın öncelikli hedefleri arasında yer almaktadır.
Pazarlama anabilim dalı, öğrencilere pazarlama disiplini ve becerileri konusunda derinlemesine bir anlayış kazandırmayı amaçlamaktadır. Pazarlama anabilim dalında sunulan dersler ile öğrenciler tüketici ihtiyaçlarını anlama, pazar analizi yapma, hedef pazarları belirleme, ürün ve hizmetlerin konumlandırılması, fiyatlandırma stratejileri, dağıtım kanalları ve pazarlama iletişimi gibi konularda bilgi ve beceri kazandığı gibi marka oluşturma, marka değerini artırma, marka sadakati sağlama ve marka iletişimi yönetme stratejilerini geliştirme ve uygulama becerilerini de kazanırlar. Pazarlama anabilim dalında lisans ve yüksek lisans seviyesinde marka yönetimi, tüketici davranışı, müşteri ilişkileri yönetimi, pazarlama iletişimi, dijital pazarlama, uluslararası pazarlama gibi pazarlama alanı ile ilgili çok çeşitli dersler sunulmaktadır.
Sayısal Yöntemler A.B.D
Hızla değişen dünyamızda, doğru kararları doğru zamanda ve hızlı bir şekilde verebilmek hayati önem taşımaktadır. Veri türlerini ayırt edebilmek, mevcut veriyi analiz edebilmek ve stratejik kararlar alabilmek büyük bir öneme sahiptir. Sayısal Yöntemler Anabilim Dalı, hem lisans hem de lisansüstü düzeyde sunduğu derslerle öğrencilerin karar verme, veri analizi, yöneylem araştırması, matematiksel programlama ve optimizasyon konularında ileride ihtiyaç duyacakları bilgi ve becerileri kazanmalarını hedeflemektedir.
Mezuniyet sonrasında öğrencilerimiz, karşılaşacakları karmaşık işletme problemlerini öngörebilme ve bu problemlere özgün çözümler üretebilme becerisine sahip olmalıdır. Günümüz iş dünyasında sürekli olarak üretilen ve kaydedilen verinin işletme için değerli hale getirilmesi, analiz edilmesi, ticarileştirilmesi ve bu verinin çeşitli risk ve tehditlerin öngörülmesi için kullanılması son derece önemlidir.
Bununla birlikte, hızla yükselen yapay zeka, makine öğrenmesi, büyük veri, nesnelerin interneti, siber güvenlik, bulut bilişim, blokzincir, kuantum bilişim, yapay ve sanal gerçeklik, robotik ve otomasyon teknolojilerini anlamak ve işletmelerde kullanılabilir hale getirmek, matematiksel programlama, veri analizi, optimizasyon ve karar verme yöntemlerini bilmeyi ve doğru şekilde kullanmayı gerektirir. Anabilim dalımız, öğrencilerimizin gelecekte ihtiyaç duyacakları bu becerileri şimdiden kazanmalarına yönelik çalışmaktadır.
Anabilim dalımız, bir profesör ve bir araştırma görevlisinden oluşmaktadır.
Lisans ve lisansüstü düzeyde sunulan derslere örnek olarak İşletme Matematiği, İşletmede Nicel Yöntemler, Veri Bilimi Uygulamaları, İstatistiksel Düşünme ve Veri Analizi, Yöneylem Araştırması, Veri Madenciliği ve Uygulamaları, Oyun Teorisi,Yönetim Biliminde Optimizasyon Yöntemleri, Bilimsel Araştırma Teknikleri, İleri Araştırma Uygulamaları, Bilgisayar Destekli İstatistik Teknikleri ve Veri Analizi gibi dersler verilebilir. Bu derslerin nicel ve nitel açıdan sürekli olarak iyileştirilmesi amaçlanmaktadır.
Üretim Yönetimi A.B.D
Üretim ve operasyon yönetimi işletmelerin planlama, yürütme ve kontrol alanlarına odaklanmış bir anabilim dalıdır. Sayısal Yöntemler anabilim dalı ile sürekli dirsek temasında bulunan Üretim Yönetimi Anabilim dalı, işletme öğrencilerine üretim ve operasyon yönetimi konusunda bilgi, beceri ve öngörü kazandırmak amaçlı dersler açmaktadır.
Günümüzün yüksek rekabetçi dünyasında işletmeler için etkililik ve etkinlik hayati derecede önem kazanmıştır. Bu etkililik ve etkinlik ihtiyacı özellikle üretim ve hizmet operasyonlarında kendini göstermektedir. Anabilim dalımızın sunduğu lisans ve lisansüstü dersler ile öğrencilerin üretim ve operasyonlar hakkında bilgi sahibi olmaları ve mezuniyet sonrasında bu bilgi ve beceriyi kullanabilmelerini hedeflenmektedir.
Anabilim dalımız kapsamında verilen dersler, öğrencilerimizin mezuniyetleri sonrasında çalışacakları işletmelerin üretim ve operasyonel hedeflerine uygun şekilde doğru kararlar alabilmeleri için gereken bilgi ve yöntemleri edinmelerini sağlamaktadır.
Öğrencilerimizin doğru temellere dayanarak kâr-maliyet-zarar değerlendirmeleri yapabilmeleri ve kapasite planlama, envanter yönetimi, süreç tasarımı ve kalite kontrol alanlarında kullanılan yöntemleri kavrayarak, bu alanlarda stratejik kararlar alabilmeleri gerekmektedir. Bu amaçla, anabilim dalımızda sunulan dersler öğrencilerin bu becerileri kazanmalarına yönelik hazırlanmakta ve uygulanmaktadır.
Anabilim dalımızda 1 profesör, 1 doktor öğretim üyesi, 1 araştırma görevlisi bulunmaktadır.
Anabilim dalımız kapsamındaki lisans ve lisansüstü derslere örnek olarak Bilgisayar Bütünleşik Üretim Sistemleri, Tümleşik Üretim Sistemleri, Proje Yönetimi, Teknoloji ve İnovasyon Yönetimi, Ürün ve Hizmetler için Tedarik Ağlarının Yönetimi, Supply Chain Management, . Bu derslerin nicel ve nitel açıdan sürekli olarak iyileştirilmesi amaçlanmaktadır.
Yönetim ve Organizasyon A.B.D
İşletme anabilim dalı içerisinde önemli bilim dallarından biri olan Yönetim ve Organizasyon alanı, hem kamu hem de özel sektör alanında örgütlerin daha etkin ve verimli bir şekilde nasıl yönetilebileceklerine dair geliştirilen yönetim teorisi ve uygulaması arasındaki ilişkiye odaklanmaktadır. Endüstri sınırlarının belirginsizleşmesi, farklı endüstrilerin iç içe geçmesi, yeni endüstrilerin ortaya çıkması, dijital teknolojilerin işletmelerin iş süreçlerini radikal şekilde değiştirmesi ve firmaların daha çok bilgi temelli stratejilere ihtiyaç duyması gibi gelişmeler örgütlerin yapılarını, süreçlerini ve sistemlerini daha karmaşık hale getirmiş ve belirsizliği daha da artırmıştır.
Piyasa yönelimli bu gelişmelerin işletmelerin yönetim sorunlarını karmaşıklaştırması ve buna bağlı olarak akademik dünyada artan araştırma konularının çeşitliliği Yönetim ve Organizasyon alanındaki bilimsel bilgi üretiminin artmasına, çeşitlenmesine ve alan içinde farklı disiplinlerin doğmasına ve bu disiplinlerin de olgunlaşmasına zemin hazırlamıştır. Böylece Yönetim ve Organizasyon bilim alanında girişimcilik, stratejik yönetim, uluslararası işletme yönetimi, örgütsel davranış, insan kaynakları, örgüt kuramları, işletmecilik tarihi, karşılaştırmalı yönetim gibi alt disiplinler gelişmiştir. Bu alt disiplinlerde üretilen bilgi birikiminin hızı ve miktarı, işletmelerin karmaşıklaşan iş süreçlerini daha etkin ve verimli yönetebilecek daha derinleşmiş uzman kadroların yetişebilmesine ve eğitilmesine olanak sağlamıştır.
İktisat Fakültesi İşletme Bölümü bünyesindeki Yönetim ve Organizasyon bilim dalımız 2 Profesör, 3 Doçent, 1 Doktor Öğretim Üyesi ve 2 Araştırma Görevlisi ile bu alandaki eğitim ve araştırma faaliyetleri ile bölümümüze katkıda bulunmaktadır. Yukarıda bahsedilen farklı disiplinlerde uzmanlaşmış yetkin öğretim üyesi kadromuz, kamu ve özel sektörde örgütlerin ihtiyaç duyduğu insan kaynaklarının yetişmesine destek vermektedir. Aynı zamanda bu alanda iş dünyasının sorunlarına çözüm geliştirecek şekilde bilgi üretmek isteyen genç akademisyenlerin yetişmesi için özveri ile çalışmaktadır. Bu çerçevede yüksek lisans ve doktora programlarımızda Yönetim ve Organizasyon bilim alanının alt disiplinlerinde uzmanlaşarak hem bilimsel ilerlemeye hem de pratiğe katkıda bulunacak şekilde bilgi üretme yetkinliği kazanan akademisyenlerin yetişmesine katkıda bulunmaktadır.